Bestiariusz

Na terenach naszej krainy mieszka wiele różnych gatunków zwierząt. Niektóre z nich są bardzo przyjazne, a do innych lepiej się nie zbliżać.
Przedstawiona poniżej lista nie jest kompletna. Nie udało się nam jeszcze odkryć wszystkich tutejszych stworzeń. Miej oczy i uszy szeroko otwarte, a może uda Ci się natknąć na nieznany nam gatunek. Spróbuj go opisać i przyjrzeć się jego zachowaniom, a dostaniesz za to niewielką nagrodę.

W "Bestiariuszu" zawarte są jedynie opisy zwierząt fantastycznych. Poza tym zakładamy, że na terenach Nerthveny znaleźć można każde zwierzę znane nam ze świata prawdziwego, wyłączając jedynie człowieka.


STWORZENIA O NASTAWIENIU PRZYJAZNYM

FENIKS
Mityczny ptak, który zamiast w pióra odziany jest w ogniste języki. U kresu swojego długiego życia ulega samospaleniu, by po kilku dniach w niekończącym się cyklu odrodzić się z popiołów.
Występowanie: Rajski Wodospad, Jezioro Marzeń, Matecznik, Rajska Plaża, Las Deszczowy



CHOCOBO
Ptak o żółtym upierzeniu, który budową przypomina strusia, jest jednak od niego większy.  Ma krótki, gruby dziób zakrzywiony w dół, który na ogół służy mu do wygrzebywania pożywienia z ziemi, choć może także zostać użyty w walce, podobnie jak silne kończyny zwieńczone ostrymi pazurami. Chocobo nie potrafią latać, nie straszne im jednak duże wysokości - po rozłożeniu skrzydeł opadają jak na spadochronie.
Występowanie: Słoneczna Łąka


OŚMIORNICA DRZEWNA (pozdro dla kumatych)
Dość nietypowy mięczak, który na lądzie czuje się równie dobrze jak w wodzie. Doskonale porusza się po drzewach, potrafi z niebywałą zwinnością przeskakiwać z gałęzi na gałąź. Charakteryzuje się wysokim ilorazem inteligencji i jaskrawym, żółto-fioletowym ubarwieniem.
Występowanie: Matecznik, Las Deszczowy, Rajska Plaża, Wysoka Akacja


T'LAN KHALA (PODNIEBNY WIELORYB)
Te spokojne stworzenia morfologicznie niczym nie różnią się od zamieszkujących oceany płetwali błękitnych, z wyjątkiem swoich rozmiarów - potrafią mierzyć nawet sześćdziesiąt metrów długości. Unoszą się wolno w przestworzach, a ich grzbiety mają wystarczająco dużą powierzchnię, by powstały na nich nowe, zalesione ekosystemy. Zwierzęta te zazwyczaj bytują w rzadko uczęszczanych częściach krainy, jednak wczesną wiosną i późną jesienią właściwie wszędzie można natknąć się na ich migrujące stada.
Występowanie: widywane wszędzie właściwie tylko sezonowo


NETCH
Stworzenie przypominające ogromną, lądową meduzę, która unosi się w powietrzu. Chociaż cechuje je bardzo łagodne usposobienie, zbliżanie się do nich nie jest dobrym pomysłem. Wydzielają dość nieprzyjemny zapach, a ich macki pokryte są parzydełkami.
Występowanie: Upiorne Wrzosowisko, Matecznik, Świetlisty Las, Vyrthyr, Zapomniane Bagnisko




STWORZENIA O NASTAWIENIU NEUTRALNYM
Z reguły nie atakują, jeżeli nie zostaną sprowokowane.

GRYF
Stworzenie posiadające tułów i ogon lwa oraz głowę, skrzydła i łapy orła. Zamieszkują skalne klify, gdzie zakładają kolonie liczące od kilku do kilkunastu osobników. Z reguły niegroźne i nieufne, atakują jedynie w sytuacji zagrożenia lub gdy ktoś zbytnio zbliży się do ich gniazda. A do gniazda gryfa jest po co przychodzić - ich jaja cenione są ze względu na swoje nietypowe właściwości.
Występowanie: Góry Athalan, Wodospady Królewskie, góry nad Smętnym Jeziorem


ENT
Rozumne stworzenie przypominające wyglądem drzewo. Ma jednak twarz oraz dwie kończyny, na których się porusza. Enty są z reguły powolne i ociężałe. Opiekują się drzewami i, choć cechuje je pokojowe nastawienie do świata, nie zawahają się zaatakować osoby szkodzącej ich roślinom.
Występowanie: Zielony Gaj, Rozległe Mokradła, Świetlisty Las


OBSERWATOR
Stwór, który składa się właściwie wyłącznie z jednego, chronionego czarną, chitynową powieką oka  o fioletowej tęczówce. Oko to otoczone jest gąszczem macek zakończonych szczypcami podobnymi do krabich. Obserwatorzy to dość płochliwe stworzenia, samce stają się jednak agresywne w okresie godowym, kiedy to chcą się popisać swoimi zdolnościami przed płcią przeciwną.
Występowanie: Upiorne Wrzosowisko, Grzybowy Las, Vyrthyr, Rozlewisko, Rajski Wodospad


WIELKIE ROBAKI
Jak sama nazwa wskazuje, są to robaki o ponadprzeciętnych rozmiarach - mowa tu o wielkościach rzędu kilku metrów. Ich sposób zachowania jest zależny od gatunku robaka, można jednak przyjąć, że zachowują się tak, jak ich mniejsi kuzyni. O ile ogromny ślimak będzie raczej nieszkodliwy, o tyle ogromny pająk może już przysporzyć kłopotów.
Występowanie: W większości miejsc


YETI
Liczący około trzech metrów wysokości dwunogi stwór, którego ciało pokryte jest gęstym, białym futrem, zapewniającym mu ochronę w mroźne dni. Prowadzi samotniczy tryb życia i mieszka w obozowisku, którego centralnym punktem zawsze jest ognisko. Ma raczej pokojowe nastawienie, jednak zaatakuje każdego, kto zbytnio zbliży się do jego ognia - yeti uważa bowiem żywioł za święty.
Występowanie: Góry Athalan, Pasaż Południowy, podnóża Lodowej Grani, Lodowa Równina


OGNIK
Stworzenie mające postać świetlistej kulki dowolnego koloru, za którą ciągnie się długi ogon pyłu. Z natury niegroźne, kąsa jedynie w sytuacji, gdy ktoś go dotknie.
Występowanie: Właściwie wszędzie, gdzie utrzymują się dodatnie temperatury


CHOCHLIK KORNWALIJSKI
Stworzenie raczej niegroźne, ale nad wyraz upierdliwe. Ma skórę o jasnoniebieskiej barwie, duże uszy i czułki na czubku głowy. Potrafi latać. Jego ulubionym zajęciem jest psocenie i uprzykrzanie innym życia. Wydaje irytujące, piskliwe dźwięki i zazwyczaj pojawia się w chmarach.
Występowanie: Matecznik, Zapomniane Bagnisko



STWORZENIA O NASTAWIENIU WROGIM

GARGULEC
Przerażające stworzenie, które budową ciała przypomina nietoperza-kulturystę. Łatwo pomylić go ze zwykłą rzeźbą, gdyż większość czasu spędza uśpiony, przemieniony w kamień, czekając na ofiarę. Dopiero kiedy wystarczająco się do niego zbliżyć, zrzuca kamienny pancerz i pokazuje swą ciemną skórę. Po zabiciu zmienia się w proch.
Występowanie: Pasaż Południowy, Góry Thelm, Bezkresna Pustynia
Statystyki: Siła: 120 | Wytrzymałość: 90 | Zwinność: 30 | Moc: 100
Nagroda za pokonanie: 14 PD, 50 Ringów


SZKIELET
Nieumarły, który nie czuje bólu, nie gnębią go wyrzuty sumienia. Przemierza świat w poszukiwaniu kolejnych ofiar. Na ziemi trzyma go jedynie żądza krwi.
Występowanie: Wszędzie
Statystyki: Siła: 60 | Wytrzymałość: 40 | Zwinność: 100 | Moc: 120
Nagroda za pokonanie: 10 PD, 40 Ringów


GHOUL
Wyglądem zewnętrznym oraz życiową filozofią przypomina zwykły szkielet, różni się jednak od niego obecnością kawałków gnijącego ciała przytwierdzonych do kości. Jest również silniejszy od szkieleta.
Występowanie: Wszędzie
Statystyki: Siła: 80 | Wytrzymałość: 70 | Zwinność: 110 | Moc: 150
Nagroda za pokonanie: 12 PD, 50 Ringów


OGNISTA ŻABA FRUWAJĄCA
Płaz wielkości przeciętnego dzika o niezwykle agresywnym nastawieniu. Potrafi ziać ogniem (co ciekawe, nagromadzony w gardzieli ogień prześwituje przez skórę, sprawiając, że żaba ta jest łatwa do wypatrzenia w ciemnościach), a z grzbietu wyrastają jej skórzaste skrzydła.
Występowanie: Zapomniane Bagnisko
Statystyki: Siła: 70 | Wytrzymałość: 40 | Zwinność: 50 | Moc: 50
Nagroda za pokonanie: 6 PD, 30 Ringów


CHIMERA
Potwór o głowie lwa, ciele kozy i ogonie węża, który potrafi ziać ogniem. Cechuje się niebywałą zwinnością i siłą.
Występowanie: Góry Thelm, Góry Athalan, Jezioro Niedźwiedzie
Statystyki: Siła: 200 | Wytrzymałość: 120 | Zwinność: 190 | Moc: 130
Nagroda za pokonanie: 20 PD, 90 Ringów


HYDRA
Ogromny potwór o wężowym cielsku zakończonym początkowo trzema głowami z paszczami wypełnionymi ostrymi zębami i wydzielającymi toksyczne opary. Fakt, że na miejsce każdej odciętej głowy wyrastają dwie kolejne, nie ułatwia walki z tym monstrum.
Statystyki: Siła: 300 | Wytrzymałość: 450 | Zwinność 170 | Moc: 200
Nagroda za pokonanie: 30 PD, 160 Ringów


BLOB
Zielonkawa masa o nieokreślonym kształcie, która pożera wszystkie żywe stworzenia na swojej drodze. Ciężka do pokonania z uwagi na fakt, iż po przecięciu na dwie części obydwa kawałki mogą dalej funkcjonować jako samodzielne organizmy.
Występowanie: Zapomniane Bagnisko
Statystyki: Siła: 40 | Wytrzymałość: 10 | Zwinność: 90 | Moc: 40
Nagroda za pokonanie: 10 PD, 60 Ringów


GOLEM
Stworzenie przywołane do życia za pomocą magii, o ciele zbudowanym z praktycznie dowolnego surowca - najczęściej jest to glina wymieszana z patykami. Jego siła zależy od materiału, z którego został wykonany oraz od mocy przywołującego.
Występowanie: Wszędzie
Statystyki: Losowo, 350 pkt
Nagroda za pokonanie: 20 PD, 110 Ringów


WĄŻ MORSKI
Przypomina swojego lądowego kuzyna, jest jednak od niego o wiele większy - może mierzyć nawet kilkadziesiąt metrów. Czai się na dnie morza i jeśli już raz obierze sobie kogoś za ofiarę, będzie go gonić do upadłego.
Występowanie: Ocean Bezmiaru
Statystyki: Siła: 450 | Wytrzymałość: 420 | Zwinność: 300 | Moc: 250
Nagroda za pokonanie: 40 PD, 160 Ringów


MANTYKORA
Przerażający, uskrzydlony potwór o lwim cielsku. Posiada ogon skorpiona, zakończony kolcem wypełnionym śmiertelną trucizną. Potrafi ziać ogniem. Jest szybkim, zwinnym i silnym przeciwnikiem.
Występowanie: Bardzo pospolita, występuje właściwie wszędzie, gdzie w okolicy są skały
Statystyki: Siła: 170 | Wytrzymałość: 140 | Zwinność: 100 | Moc: 70
Nagroda za pokonanie: 25 PD, 120 Ringów


BAZYLISZEK
Król węży, którego największą słabością jest... pianie koguta. Potrafi zabijać wzrokiem, a w jego kłach płynie śmiercionośny jad. Osiąga zazwyczaj około dwudziestu metrów długości.
Występowanie: Zapomniane Bagnisko
Statystyki: Siła: 60 | Wytrzymałość: 320 | Zwinność: 140 | Moc: 600
Nagroda za pokonanie: 20 PD, 100 Ringów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcamy do komentowania!