Zasady walk

Walki to świetny sposób na zdobycie punktów Doświadczenia oraz na zasilenie sakiewki postaci kilkoma dodatkowymi Ringami.

Aby rozpocząć pojedynek, należy napisać do administratora, uwzględniając typ walki oraz, nieobowiązkowo, podając dowolną lokalizację z terenów lub Areny, w której ma się odbyć pojedynek.. Utworzymy wtedy specjalny post, a przebieg walki zostanie zapisany w komentarzach z udziałem walczących oraz administratora.

Nie ma ustalonego limitu dla ilości walk, jakie Twoja postać może odbyć w określonym czasie, jednak nie należy prowadzić więcej niż jednej walki na raz tą samą postacią. Przed rozpoczęciem kolejnej potyczki mądrze jest również odczekać, aż utracone HP zregenerują się.

W tym poście opisuję jedynie zasady dotyczące walk o statystyki, w "zwyczajnych", czysto fabularnych pojedynkach możecie robić co się Wam żywnie podoba.


Administracja bierze również pod uwagę kreatywność, spryt i zdolność logicznego myślenia. Ciekawe pojedynki i zaskakujące ruchy będą punktowane wyżej niż nieciekawe "naparzanie się".



RODZAJE WALK


1. PvP (Gracz kontra gracz):

PvP to typ walki, w którym dwie postaci prowadzone przez dwie różne osoby (nie można walczyć ze swoją postacią) ścierają się ze sobą pod okiem administratora.

Walka typu PvP może odbyć się na życzenie obydwu zamieszanych w nią osób. Wtedy to do nich należy ustalenie, do kogo należy pierwszy ruch. W takiej sytuacji osoba, która wykona ruch jako druga, zostanie poproszona o napisanie pierwszego w walce komentarza o treści w stylu: "Jestem drugi". Ma to zapobiec sytuacji, w której ktoś siłą wymusza swoje pierwszeństwo w walce.
Na prośbę uczestników administracja może wylosować, komu należy się pierwszy ruch.

Można również rzucić innej postaci wyzwanie, nie uzyskując uprzednio jego zgody. Wtedy pierwszy ruch zawsze należy się osobie wyzwanej.

Walka przebiega w komentarzach pod postem utworzonym w celu jej przeprowadzenia. W każdym komentarzu walczący może wykonać jeden unik, będący reakcją na atak przeciwnika (z wyłączeniem pierwszego komentarza - nie ma ataku, którego należałoby unikać ;p) oraz jeden atak bądź inne działanie mające na celu zadanie przeciwnikowi obrażeń.
Najlepiej jest, gdy komentarze pisane są w formie przypuszczającej, tj. np. zamiast ugryzł można napisać spróbował ugryźć - nie wiadomo w końcu, czy ruch się powiedzie.
Walczący piszą komentarze na zmianę, a administrator czuwa nad pojedynkiem i podaje informacje o zadanych obrażeniach.

Walka kończy się, gdy postać z mniejszą ilością HP podda się lub straci przytomność. Przegrany otrzymuje ilość PD równą 5% sumy zadanych obrażeń (w myśl zasady, że uczymy się też na błędach), wygrany natomiast otrzymuje ilość PD równą 20% sumy zadanych obrażeń oraz 100 Ringów.
Dodatkowo, administracja może przyznać bonusowe Ringi i PD za wykazanie się kreatywnością w prowadzeniu walki.




2. PvNPC (Gracz kontra "bezosobowy" przeciwnik):

Walka toczy się na zasadach podobnych do klasycznego PvP, jednak nie walczymy tutaj ze sterowaną przez inną osobę postacią, a z "bezosobowym" osobnikiem sterowanym przez administrację.

Prosząc o walkę typu PvNPC należy zamieścić informację o poziomie trudności, na jakim powinien być przeciwnik. Wyróżniamy 3 poziomy: łatwy, normalny oraz trudny.
Za pokonanie przeciwnika na poziomie łatwym można zdobyć 15 PD i 60 Ringów, na poziomie normalnym - 20 PD i 90 Ringów, na poziomie trudnym - 30 PD i 150 Ringów.
Dodatkowo, administracja może przyznać bonusowe Ringi i PD za wykazanie się kreatywnością w prowadzeniu walki.

Walka toczy się w specjalnie utworzonym poście w komentarzach, gdzie na zmianę ruchy wykonują gracz oraz administrator, który przy okazji informuje o zadanych i otrzymanych obrażeniach. Pierwszy ruch zawsze przypada graczowi.



3. Pv[x]m (PvPm lub PvNPCm - pojedynek magiczny):

Zasady punktowania, nagrody i sposób prowadzenia walki w komentarzach wyglądają tak samo jak w klasycznym PvP lub PvNPC, odsyłam więc tam po tego typu informacje.

Od klasycznej walki pojedynek magiczny różni się jednak z punktu widzenia fabularnego. Dwie postaci ustawiają się w wyznaczonych obszarach, których nie wolno im opuścić, a jedyne ataki, jakich mogą dokonywać, to te z użyciem magii. Obszary walk obydwu przeciwników są od siebie oddalone, więc wykorzystywać można jedynie ataki dystansowe.



4. PvB (Gracz kontra zwierzę/potwór):

Walka z dowolnym zwierzęciem z Bestiariusza. Odbywa się w komentarzach w specjalnym poście, a zwierzę, podobnie jak w PvNPC jest sterowane przez administratora. 
Wysokość nagrody otrzymanej za zwycięstwo jest zależna od pokonanego zwierzęcia, a jej wartość można sprawdzić w opisie stworzenia zamieszczonym w Bestiariuszu.
Dodatkowo, administracja może przyznać bonusowe Ringi i PD za wykazanie się kreatywnością w prowadzeniu walki


5. Walki towarzyszy
Odbywają się na takiej samej zasadzie jak PvP, jednak w pojedynku biorą udział wyłącznie towarzysze dwóch postaci.
Właściciel towarzysza, który wygra, otrzymuje 5 PD. Zwycięski towarzysz otrzymuje 10 losowo wybranych punktów do statystyk, przegrany towarzysz otrzymuje ich 5. Dodatkowo, wygrany otrzymuje 160 Ringów (najbardziej opłacalny pod tym względem typ walki), jest także możliwość uzyskania premii za kreatywność.






ARENA

Chociaż walki można rozgrywać właściwie wszędzie, w ramach urozmaicenia potyczek została wybudowana specjalna Arena, na której znajdują się różnego rodzaju sektory, zaprojektowane tak, by ułatwiały bądź utrudniały walkę. To od walczących zależy, czy będą umieli wykorzystać jej atuty, czy też sami zaznają niepowodzenia ze względu na wybrane miejsce walki.


Znalezione obrazy dla zapytania dark cave

CIEMNA GROTA
Mroczna jaskinia, w której zmysł wzroku staje się praktycznie bezużyteczny. Niebezpieczeństwo czai się tu w każdym zakamarku: śliskie, porośnięte glonami kamienie, niepewnie trzymające się sklepienia kryształy, ciasne korytarze utrudniające wykonywanie uników - wszystko to ukryte za zdradziecką kurtyną ciemności.



Znalezione obrazy dla zapytania dense jungle fantasy

GĘSTWINA
Nieprzebyta puszcza, plątanina gałęzi przy ziemi tak gęsta i ciemna, że właściwie nie da się w niej poruszać. Wraz ze wzrostem wysokości korony drzew rozrzedzają się, jednak gałęzie stają się coraz cieńsze, choć wciąż nie pozwalają na otwarcie skrzydeł. Jeden nieostrożny krok, a walczący może stracić oparcie pod łapami.


Podobny obraz

BRAMY PIEKŁA
Rzeka gorącej lawy, przed którą uchronić się można jedynie stojąc na chybotliwych, rozgrzanych do czerwoności skałach. Wszechogarniający żar i trujące wulkaniczne wyziewy stanowią spore wyzwanie dla walczących.


Podobny obraz

MROŹNE SKAŁY
Nie masz co liczyć na pewny grunt pod łapami. Powierzchnia Mroźnych Skał pokryta jest zdradzieckim lodem. Walki nie ułatwia zimno przenikające do szpiku kości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcamy do komentowania!