Statystyki

WALUTA
Walutą w naszej watasze są Ringi. Wytwarzane są one przez rzemieślników w sposób znany tylko im. Każda moneta ma formę pierścienia, dzięki czemu jest bardzo praktyczna. Zwierzęta, jak wiadomo, nie mają kieszeni, do których mogłyby sobie schować pieniądze. Ringi można nanizać na sznurek i zawiesić na szyi albo owinąć wokół łapy. Nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby trzymać je w sobie tylko znanym miejscu we własnej jaskini.
Za Ringi można kupować różne przedmioty. Na start każda postać ma 250 Ringów. Ringi można przekazywać innym, jeśli odczuwa się taką potrzebę. Ringi można zdobyć w wyprawach, questach, pytaniach tygodnia i konkursach lub sprzedając swoje przedmioty innym.

PUNKTY  ŻYCIA
HP - inaczej punkty życia. Określają stan, w jakim jest dana postać. Tracone w walkach, podczas polowań, chorób oraz kiedy postać dozna urazu. Początkowa maksymalna ilość HP to 100, potem można ją zwiększyć za pomocą punktów.
Utracone HP regenerują się w 48 godzin. W przypadku, gdy postać ma powyżej 50 HP, regeneracja następuje samoistnie. Jeżeli postać ma 50 lub mniej HP, musi udać się do medyka (opowiadanie). Poniżej 10 HP postać traci przytomność.

DOŚWIADCZENIE
Doświadczenie zdobywane jest w wyprawach, questach, pytaniach tygodnia i konkursach. Dodatkowo każda postać otrzymuje 1 punkt doświadczenia (PD) za każde 200 słów napisane  w opowiadaniu oraz 5 darmowych PD w pierwszy dzień każdego miesiąca. Początkowo postać nie ma żadnego doświadczenia, z czasem mu go przybywa. 
Za każdy zdobyty punkt doświadczenia postać dostaje jeden dodatkowy punkt, który może przydzielić do każdej innej statystyki (z wyjątkiem doświadczenia). Zdobytego doświadczenia nie da się utracić.

INNE STATYSTYKI
Statystyki te przydają się podczas walki. Oprócz tego są niezbędne, aby udać się na część wypraw. Odgrywają również kluczową rolę przy awansowaniu na kolejne stanowiska. Sam możesz określić, ile punktów danej umiejętności ma posiadać Twoja postać. Na początku masz 250 punktów, które musisz rozdzielić pomiędzy różne pola statystyk. Przydzielaj mądrze!
Siła - określa tężyznę fizyczną postaci. Każde 5 punktów siły zwiększa obrażenia zadawane w walce o dodatkowy 1 HP.
Zwinność - określa, jak szybko i zwinnie postać potrafi się poruszać. Każde 10 punktów zwinności zwiększa szanse na uniknięcie ataku o 1% (początkowo szansa 25%) oraz zmniejsza szansę na uniknięcie ciosu przez przeciwnika o 2%.
Wytrzymałość - wytrzymała postać jest w dobrej kondycji i nie męczy się zbyt szybko. Ma też nieco niższy próg bólu, przez co udaje mu się lepiej znosić obrażenia. Każde 10 punktów siły zmniejsza obrażenia otrzymywane w walce o 1 HP.
Moc - przez niektórych nazywana maną. Jest to ilość energii magicznej, która może wyczerpywać się podobnie jak PŻ, jednak regeneruje się całkowicie w ciągu doby. Każde zaklęcie magiczne użyte w walce zużywa część posiadanej many (utrata many jest 2 razy większa niż zadane obrażenia; jeśli postać spudłuje, mana i tak zostanie pobrana).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcamy do komentowania!