Choroby

Podobnie jak w prawdziwym życiu, postaci mogą zapaść na różnego rodzaju choroby. Raz na jakiś czas administracja losuje postać (lub postaci), które zapadają na jedną z przypadłości z poniższej listy.

Losowania odbywają się najczęściej w momencie, gdy postać znajdzie się w sytuacji sprzyjającej rozwojowi choroby, np. jeżeli postać się wyziębi, ma w losowaniu 3% szans na złapanie przeziębienia. Nie oznacza to jednak, że losowanie przeprowadzane jest za każdym razem, gdy jakaś postać trochę zmarznie.

Choroby mają negatywny wpływ na statystyki, a część z nich nieleczona może nawet prowadzić do śmierci.
Żeby uleczyć postać z choroby, należy udać się do medyka, co wiąże się z opłatą, lub zebrać odpowiednie składniki i stworzyć w opowiadaniu lekarstwo.


PRZEZIĘBIENIE
Łagodna choroba, która najczęściej jest skutkiem wychłodzenia organizmu lub spadku odporności, łatwo zarazić się nią od chorego osobnika. Do jej objawów należą ból głowy, katar, kaszel, ból gardła, podwyższona temperatura ciała i ogólne zmęczenie.
Efekt: -20% do siły, zwinności i wytrzymałości
Lekarstwo: Napar z liści herbaty z imbirem (3x liść herbaty, 1x korzeń imbiru) LUB 40 Ringów u medyka; może też minąć samoistnie po upływie 5 dni


GRYPA
Choroba, którą w początkowym stadium nietrudno pomylić z przeziębieniem. Charakteryzuje się jednak dużo ostrzejszym przebiegiem, a nieleczona może prowadzić do powikłań.
Efekt: -70% do siły, zwinności i wytrzymałości; -50% do mocy
Lekarstwo: Napar z kwiatu lipy z miodem (3x kwiat lipy, 1x plaster miodu) LUB 70 Ringów u medyka


ZATRUCIE
Najczęściej spowodowane spożyciem nieświeżego lub zatrutego pokarmu, objawia się bólem brzucha, a czasem także wymiotami lub biegunką.
Efekt: -30% do zwinności i wytrzymałości, -15% do siły
Lekarstwo: Kleik ryżowy popity naparem z mięty (2x ziarna ryżu, 2x liść mięty) LUB 35 Ringów u medyka; ustępuje też samoistnie po upływie 3 dni


SKRĘT ŻOŁĄDKA
Spowodowany nadmiernym nagromadzeniem gazów w przewodzie pokarmowym, do którego najczęściej dochodzi przy zbyt łapczywym jedzeniu. Charakteryzuje się ostrym bólem brzucha, a nieleczony prowadzi do trudności z oddychaniem i problemów z krążeniem.
Efekt: -60% do wszystkich statystyk
Lekarstwo: 60 Ringów u medyka


ROBACZYCA/TASIEMNICA
Pasożytów można nabawić się poprzez kontakt z zakażonym mięsem lub odchodami. Czasem przebiega bezobjawowo, jednak często da się zaobserwować ból brzucha, spadek masy ciała, poczucie osłabienia, a w szczególnych przypadkach - obecność pasożytów w kale.
Efekt: -5% do statystyk
Lekarstwo: Garść pestek dyni (1x pestki dyni) LUB 30 Ringów u medyka


PCHŁY
Niezwykle zaraźliwa przypadłość. Oznacza obecność pcheł, które żyją na skórze i sierści, składając jaja i żywiąc się krwią zarażonego. Poza uporczywym swędzeniem, ich ugryzienia mogą wywoływać reakcje alergiczne.
Efekt: -10% do zwinności i wytrzymałości
Lekarstwo: Gorąca kąpiel z lawendą (4x kwiat lawendy) LUB 25 Ringów u medyka


ŚWIERZB
Wywołany obecnością pasożytów na skórze, charakteryzuje się intensywnie swędzącymi, rozrastającymi się zmianami skórnymi. U osobników nieleczonych zmiany te mogą pokryć niemal całe ciało, tworząc obraz nędzy i rozpaczy.
Efekt: -20% do zwinności i wytrzymałości, -15% do siły i mocy
Lekarstwo: Gorąca kąpiel w olejku eukaliptusowym (5x eukaliptus) LUB 40 Ringów u medyka

BORELIOZA
Choroba przenoszona przez kleszcze. Może wywoływać ból stawów, brak apetytu, apatię i gorączkę. W początkowym stadium da się również zauważyć rumień na skórze w miejscu ukąszenia. Choroba często wycisza się, by po jakimś czasie znów nawrócić.
Efekt: -40% do siły, zwinności i wytrzymałości, -70% do many
Lekarstwo: 120 Ringów u medyka


BABESZJOZA
Bardzo groźna, często śmiertelna choroba przenoszona przez kleszcze. Atakuje czerwone krwinki i prowadzi do zniszczenia narządów wewnętrznych, które może okazać się nieodwracalne. Do objawów choroby należą wysoka gorączka, biegunka z domieszką krwi, wymioty, krwiomocz, a w ostateczności niewydolność oddechowa, krążeniowa i uszkodzenia układu nerwowego.
Efekt: -70% do wszystkich statystyk
Lekarstwo: 140 Ringów u medyka


WŚCIEKLIZNA
Śmiertelna choroba wirusowa. W okresie inkubacyjnym, który może trwać kilka tygodni, nie daje charakterystycznych objawów. Dopiero około tydzień przed śmiercią pojawiają się objawy szczególne, takie jak gorączka, torsje, mimowolne skurcze mięśni, ślinotok, światłowstręt, brak wrażliwości na ból i zmiany w zachowaniu.
Efekt: -90% do wszystkich statystyk, -5 HP każdego dnia
Lekarstwo: 160 Ringów u medyka


ZAKAŻENIE

Choroba może objąć ranę, która nie została prawidłowo oczyszczona lub źle się goi. Prowadzi do obumierania tkanek wokół rany, a bakterie dostające się do krwiobiegu mogą uczynić spustoszenie w organizmie.
Efekt: -3 HP każdego dnia, -10% do zwinności
Lekarstwo: Okłady z rumianku (3x rumianek) LUB 50 Ringów u medyka


NOSÓWKA
Choroba najczęściej występuje u szczeniąt. Jej charakterystycznym objawem jest wysięk z nosa i spojówek, czasem w połączeniu z biegunką. Nieleczona może prowadzić do śmierci.
Efekt: -1 HP każdego dnia, -10% do innych statystyk
Lekarstwo: Inhalacja olejku eukaliptusowego (2x eukaliptus) LUB 20 Ringów u medyka


ZAPALENIE "MAŁE"
Ucha, spojówek, dziąseł - wszystkie charakteryzują się bólem lub swędzeniem w połączeniu z zaczerwienieniem w zainfekowanym miejscu. Nieleczone mogą prowadzić do trwałych uszkodzeń chorego narządu.
Efekt: -10% do zwinności, wytrzymałości lub mocy w zależności od chorego narządu; po 5 dniach następuje trwałe uszkodzenie narządu
Lekarstwo: Okłady z rumianku (2x rumianek) LUB 30 Ringów u medyka


ZAPALENIE "DUŻE"
Najczęściej dotyczy płuc lub oskrzeli. Charakteryzuje się wtedy silnym bólem w miejscu zainfekowanego narządu oraz trudnościami z oddychaniem i ostrym kaszlem.
Efekt: -60% do wszystkich statystyk, -2 HP każdego dnia
Lekarstwo: Inhalacja mieszanki ziół (2x eukaliptus, 3x cedr, 2x korzeń imbiru) LUB 100 Ringów u medyka


Disclaimer: powyższe informacje o chorobach zostały spisane wyłącznie na potrzeby rozgrywki i nie pokrywają się z rzeczywistą charakterystyką chorób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcamy do komentowania!