niedziela, 8 kwietnia 2018

Od Laguny - Powrót.

- Dość... - Powiedziała cicho biała wadera.
- Co mówisz ? - Lisek spojrzał na nią obojętnie.
- MAM TEGO DOŚĆ. Dość tych wszystkich zajęć, dość Twoich nudnych lekcji. To, że więcej będę ślęczeć nad książkami daje mi sporo wiedzy, to fakt, ale do cholery, nie daję już rady ! Psychicznie już tego nie wytrzymuję, czytam to na "odwal się", uczę się na "odwal się". Słucham Ciebie bo MUSZĘ, bo "chcesz dla mnie dobrze"...
Ale to nie jest dla mnie dobre ! Zrozum to, że potrzebuję też odpoczynku... - Wzięła głęboki wdech, zakaszlała lekką chrypą i wyszła. Rosso zszokowany stał i patrzył się jeszcze chwilę, jakby go zamurowało. Poszedł potem śladem Laguny, żeby wyjaśnić całą sytuację. Znalazł ją na dworze, kiedy siedziała na niemalże szczycie korony drzewa i wdychała głęboko powietrze z lekkim uśmiechem an twarzy.
- Lu... Luna ? - Zawołał Rosso spoglądając wysoko w górę. Uśmiech wadery natychmiast przerodził się w beznadziejny grymas, który normalnie skutkuje długą kłótnią. Wzięła raz jeszcze głęboki wdech i zaczęła schodzić z drzewa.
- Co chciałbyś jeszcze wiedzieć ? - Powiedziała poirytowana.
- Dlaczego wcześniej mi nie powiedziałaś, że tak to odczuwasz ?
- Myślałam, że wiesz... Z dnia na dzień dawałam coraz bardziej znać. W twarz to bym Ci nie powiedziała, bo przecież nauka to "mój obowiązek".
- No bo... Tak jest.
- Ale nie do takiego stopnia ! Bez żartów ! Chcę żyć tak jak kiedyś, bez nadmiaru uczenia się tej magii... Przecież już ją doskonale umiem.
- Zawsze może być lepiej, Laguno.
- Lepiej to będzie, jak zacznę wychodzić na dwór, tak jak kiedyś to robiłam - mamy już wiosnę, a ja jestem pierwszy raz na dworze.
- Przecież wychodziłaś... Nie ?
- Żeby ćwiczyć praktykę ! Tak mi kazałeś... Dzisiaj mam już dość. Dzisiaj idę... Może na jakąś wyprawę. Trochę techniki przetrwania też się przyda, nieprawdaż ? - Zaśmiała się i oddalała się od lisa z szerokim uśmiechem na twarzy.

"W końcu. Jestem wolna. Wróciłam !"



PS: Kto chętny na wspólne opowiadania ? ;D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcamy do komentowania!